Guide til processen

Tag turen fra idé til interaktivitet: Webdesign trin-for-trin

Jeg har fokus på at gøre vores samarbejde nemt, sjovt og tillidsfuldt. Læs mere om hele processen fra bestilling til levering.

Guide til processen

Tag turen fra idé til interaktivitet: Webdesign trin-for-trin

Jeg har fokus på at gøre vores samarbejde nemt, sjovt og tillidsfuldt. Læs mere om hele processen fra bestilling til levering.

Webdesign

Sådan foregår processen

01.

Foretag en booking

Vi indgår et samarbejde og gør det officielt

Når du har besluttet dig for den ydelse, der er den rigtige for dig, anbefaler jeg, at du læser mine ofte stillede spørgsmål. Dernæst, for at sætte gang i tingene, skal du udfylde min booking-formular. Den er designet til at indsamle alle de grundlæggende informationer, jeg har brug for, for at få sat dit projekt på skinner. Jeg gennemgår din henvendelse, og kontakter jeg dig via e-mail for at bekræfte min næste ledige dato sammen med et par vigtige deadlines.

Når du har bekræftet, at du accepterer tilbuddet, sender jeg din kontrakt og en faktura for dit depositum (25% af din total). Du skal foretage betaling og returnere din kontrakt inden den fastsatte dato for at sikre din reservation.

02.

De indledende øvelser

Vi skaber et fælles workspace og fordeler opgaver

Så snart du er officielt booket ind, opretter jeg en delt mappe på en online server – vores fælles workspace. Her kan du uploade de informationer, filer og billeder jeg har brug for i løbet af processen. Det er også her jeg vil dele mit designarbejde – herunder moodboards, designguides mm -, så du kan følge med i processen og holde styr på dit projekt.

Jeg uploader en liste med relevante deadlines, for de opgaver du skal udføre, inden projektet kan påbegyndes. Noter dine deadlines, så opgaverne er klaret inden projektstart. Jeg tjekker ind tættere på dit projekts startdato for at se, hvordan det går, og planlægger en konsultation.

03.

På opdagelse i opgaven

Vi forbereder og drøfter veje til projektets realisering

Når vi nærmer os projektstart, skal du udfylde mit webdesign spørgeskema – et nøje sammensat spørgeskema, jeg har udviklet for at sikre, at jeg forstår dine behov fuldt ud og kender dine præferencer. Spørgeskemaet udforsker 20-30 spørgsmål – afhængigt af den ydelse og pakke du bestiller – og dækker alt fra hjemmesidens formål, funktionalitet og målgruppe til eventuelle præferencer du måtte have på udformning, stil og design. Sæt venligst tid af til at udfylde denne formular. Jeg anbefaler mindst en time.

Når jeg har modtaget dine svar, er det tid til en online konsultation. Vi snakker alle detaljerne igennem, så jeg er klædt godt på til designprocessen. Vi tjekker også op på, at alt tekst- og billedmateriale er klar eller lægger en plan for at få produceret det sidste, der mangler.

Så er det tid til at gå i gang med produktionen. YEAY! Hvis du ikke har bestilt On Demand Content Creation ydelser (fx. logodesign, fotosession mm), skal du springe til trin seks.

04.

Content Creation

Der produceres indhold – tekst, billeder og grafik
 

Hvis du har bestilt ekstra ydelser – fx logodesign, fotosession, tekstproduktion eller lignende – er det tid til at være kreativ. På din projektstartdato går jeg i gang med at udvikle og producere tekst, billeder og grafik, afhængigt af hvad du har bestilt. Elementerne udgør de ”byggeklodser”, der skal bruges til at bygge hjemmesidens indhold op.

Hvis du har bestilt en foto- og videosession, lægger jeg vejen forbi din virksomhed eller anden lokation på en aftalt dato. Hvis du har bestilt logo-design, vil jeg designe to forskellige versioner, der begge passer godt visuelt til dit brand. Du beslutter, hvilken version, du ønsker at gå videre med, og de sidste justeringer foretages.

05.

Dit brand design får liv

Der udvikles en designguide for din hjemmeside
 

Med udgangspunkt i dit logo- og branddesign, samt dine øvrige præferencer, kreerer jeg en designguide, der inkluderer moodboard, farvepalet og skrifttypekombinationer. Dette vil hjælpe dig med at visualisere, hvordan din nye hjemmeside kommer til at se ud. Vi foretager eventuelle justeringer, hvis det er nødvendigt, før vi går videre med at færdiggøre din fulde designguide med farver, mønstre og teksturer.

Når du har godkendt designguiden, er vi klar til at gå i gang med selve hjemmesiden!

06.

Hjemmesidens struktur og opbygning

Vi fastlægger hjemmesidens struktur og funktionalitet
 

Centralt for enhver hjemmeside er struktur, sitemap og kunderejse. Derfor bruger vi lidt tid på at få strukturen og sidens opbygning helt på plads. Vi snakker om både funktionalitet, de tekniske løsninger og de visuelle elementer, og planlægger den rejse dine kunder vil foretage gennem din hjemmeside, der – i sidste ende, – fører til dit ønskede slutmål. Vi undersøger også om dit websted kan bidrage til at gøre driften af ​​din virksomhed nemmere. Derefter kan du sætte fødderne op og nyde turen!

07.

Udvikling af hjemmesiden

Alle forberedelser er gjort; nu skal der eksekveres.

Nu hvor vi har et solidt fundament, går jeg i gang med at designe din hjemmeside med udgangspunkt i alt det, vi er blevet enige om i de foregående trin.

Jeg tager mig af alle dele af processen, og arbejder på den måde, at jeg udvikler hjemmesiden simultant med opbygning af design og sider. Den arbejdsmetode har flere fordele. Dels betyder det, at dit første kig på dit nye online hjem vil være en fuldt fungerende hjemmeside. Det giver dig en mere autentisk oplevelse af din hjemmeside og mulighed for at teste funktionaliteten (i stedet for at se på en flad PDF). Dels betyder det, at den samlede produktionstid reduceres.

Når første udkast til hjemmesiden er klar, mødes vi online til et møde, hvor jeg gennemgår det hele for dig.

08.

Tweaks & justeringer

Vi får de sidste detaljer på plads

Når du er blevet præsenteret for dit nye websted, har du tre muligheder for at anmode om justeringer. Du giver din feedback via min skræddersyede feedback-proces, der sikrer, at alle sten bliver vendt! Der vil blive fastsat deadlines for hver runde af justeringer, der levner masser af tid til at du kan teste din nye hjemmeside og få feedback fra netværk og venner.

Mod slutningen af ​​justeringsprocessen vil jeg begynde at forberede hjemmesidens lancering og sørge for, at alt hvad angår hosting er på plads, så vi kan sikre en glidende overgang fra min server til dit domæne.

09.

Hæld champagnen op!

Tillykke med din nye flotte hjemmeside!
 

Når du er klar til at vise dit nye websted frem, migrerer jeg webstedet til dit domæne, og vi fastsætter en lanceringsdato. Når migreringsprocessen er gennemført, skal alt testes. Jeg tester i forskellige browsere og skærmstørrelser. Til sidst byder vi gæster og søgemaskiner velkommen. Voila!

I de første 12 måneder efter lanceringen behøver du ikke bekymre dig om den daglige vedligeholdelse af webstedet. Jeg tager månedlige sikkerhedskopier og sikrer, at alle plugins er opdaterede og kører problemfrit. Du får også adgang til mine online video-tutorials, der forklarer hvordan du selv opdaterer centrale funktioner og indhold.

Det står dig frit for at gøre med hjemmesiden, som du ønsker – men skulle du vælge det, står jeg  til rådighed, hvis du også på den lange bane foretrækker at overlade løbende vedligeholdelse og opdateringer til mig (se serviceaftaler og klippekort).

Klinikken holder ferielukket

Bemærk venligst, at klinikken holder ferielukket fra 8. januar – 20. januar 2024, begge dage inkl. Henvendelser vil blive besvaret umiddelbart herefter.

Kærlig hilsen Lisbeth